השינויים האחרונים מבית פייסבוק לעמודים העיסקיים

מאמר זה עוסק בשינויים האחרונים מבית פייסבוק לעמודים העיסקיים.
השינויים הם רבים ומגוונים, משנים לחלוטין את עמוד האוהדים העיסקי ויש שיאמרו כי זהו השינוי הגדול יותר מאז הוכרזו העמודים העיסקיים.

פס האפליקציות החדש בפייסבוק

בתור אחת החברות הראשונות שהקימו עמודים מעוצבים בפייסבוק עבור לקוחותיה (רשימה ארוכה ומכובדת מאד, הכוללת זמרים מוכרים, כוכבי מדיה מוכרים ואף חבר כנסת, וזו אפילו אינה הרשימה המלאה), שבענו מהשינויים התכופים וקפריזיים של פייסבוק ומחוסר התאימות שלה אחורה (עסק שהקים עמוד אוהדים אתמול במיטב כספו עלול לגלות כי מחר העמוד מצריך שינויי עדכון או פונקציונליות).
אולם - פייסבוק זו פייסבוק והיות וחלק מהשינויים כן חיוביים, החלטנו בסופו של דבר ל"דבר עליהם" קצת ...

השינויים העיקריים הפעם הם:

  • העמוד העיסקי נתן קפיצה לכיוון העמוד הפרטי באמצו את סגנון "ציר הזמן" - ה- Timeline.
  • בוטלה הגדרת לשונית נחיתה לעמוד - כלומר כל גולש שיכנס לדף העסקי יגיע תמיד לציר הזמן.
  • גודל תמונת הפרופיל עודכן ל -180 על 180 פיקסלים.
  • נוספה "תמונת נושא" גדולה מאד יחסית מעל הטיימליין (השינוי הדרמטי והמבורך ביותר לטעמינו)
  • בוטלה האפשרות להציג תוכן מתחלף אוטומטית לאוהדים, ולא-אוהדים (לאחר ניצול ממושך לרעה של התכונה) .
  • פייסבוק נותנים אפשרויות רבות יותר למשוך תשומת לב למאמר. (ניתן להרחיב פוסטים חשובים במיוחד כך שייפרסו על שתי העמודות ועוד ...)

קצת על הטיימליין:
תצוגת ה- Timeline מחולקת לשתי עמודות שבהם מופיעים תכני עמוד האוהדים, השינויים כעת הם שתמונות, קישורים, סרטונים וכו'  יקבלו כעת מרחב גדול בצורה משמעותית ממה שהכרנו עד כה בעמודים העיסקיים.
ביטול הגדרת לשונית כ"לשונית נחיתה" הינה מכה די כואבת ל"עמודי הפייסבוק העיסקיים" שכן למרות הכנסת תמונת הנושא הגדולה הממתגת את העמוד, ירדה יכולת הביטוי העצמי של של העסק (הצגת טאבים של השירותים, ובכלל תמונה מהירה של העסק כפתיח לדף האוהדים).
כעת בעצם לא ניתן לכוון אוטומטית (מתוך פייסבוק) , גולש אל עמוד אפליקציה, אלא ישירות לטיימליין.

תמונת נושא גדולה:
פייסבוק כעת מאפשרת להטמיע בעמוד "תמונת נושא" מעוצבת גדולה מאד (850X316) בראש העמוד תעניק לכל עמוד מראה ייחודי ומושך יותר - שינוי חיובי ללא ספק !!!
פייסבוק אוסרת לפרסם בתמונת הנושא מוצרים, מחירים, הנחות, פרטי יצירת קשר, כתובת של אתר, כתובת אימייל וכן הזמנה לביצוע  Like (לגיטימי ומובן בהחלט ואפילו מבורך, שכן פייסבוק בודאי יסגרו עמודים ששימשו בעיקר לספאם).
באופן עקרוני אסור "לשדל לפעולה" התמונה זו, כולל יצירת קשר, על מנת להבדילה מבאנר פרסומי רגיל.

הדגשת פוסטים:
יכולת חדשה היא - הדגשת פוסט ע"י נעיצה (Pinned Post) בראש העמוד, למשך שבעה ימים - כך ניתן יהיה לפרסם בראש העמוד פוסט שמפנה לאפליקציה, טאב או לקמפיין מסוים שרוצים לקדם.
בנוסף יש כעת אופצייה של Stared להדגשת מאמר, תמצאו זאת בצד ימין למעלה בתוך כל פוסט (מאפשר פוסטים או תמונות בהגדלה לרוחב הדף - כך תפרסו פוסטים חשובים במיוחד על שתי העמודות).

תיבת הודעות פרטיות לעמוד
נוספה תיבת הודעות פרטיות לעמוד, שמאפשרת לגולשים לשלוח הודעה פרטית לעמוד ולהתכתב איתו באמצעות ה- Inbox. 
מותגים לעומת זאת לא יכולים לשלוח ביוזמתם הודעה לכלל הגולשים, אלא רק לענות לפניות או ליזום פנייה ללקוח ספציפי כמו בעבר.

שינויים במבנה הטאבים (לשוניות)
הטאבים נשארו גם כעת וההפניה אליהם עברה מצד העמוד אל ראש העמוד - פס מתחת לטיימליין.
ניתן להגדיר עד 12 טאבים, אבל 3 יוצגו בראש העמוד ויתווספו לטאב תמונות המוצג תמידית.
במקום אייקון שניתן היה להצמיד עד כה לכל טאב (לשונית) אפשר לעצב עכשיו תמונה קטנה שתייצג אותו וזהו שינוי מבורך כי האייקונים כמעט לא נתנו יכולת ביטוי לתכני הטאבים.
בנוסף, בגלל שינויי הממשק הרבים, ניתן כעת לעצב את הטאבים בתצוגה רחבה יותר - רוחב של 850 פיקסלים, מה שיאפשר יכולת ביטוי ואפליקטיביות טובה יותר, בצורה משמעותית לאפליקציות בתוך הטאבים.

=================================================================

ולסיכום: ההגיון ה"עקום" של פייסבוק ? או הגאוניות "המכה שנית" של פייסבוק?  .... ובכן - הזמן יגיד, אך לטעמנו לא טמון הרבה הגיון בריא בטיימליין לעמוד עיסקי, שכן עסק ממוצע לא רוצה להתחייב לעדכן את התקדמותו על ציר הזמן אלא דווקא להראות את יציבותו ולהציע את מרכולתו...
פייסבוק מניחים שעסק יכול להרשות לעצמו להתנהל בצורה שוטפת בפייסבוק - מה שאינו נכון לגבי רוב העסקים.

עמוד האוהדים של דוטקום בפייסבוק

עמוד יחסי הציבור של דפי האוהדים החדשים בפייסבוק

הקמת אתר אינטרנט או עמוד בפייסבוק עם דוטקום

אל העמוד הקודם

כמה מתכונות המערכת הבולטות

טופס יצירת קשר

נשמח לקבל בקשות, פניות או משוב מטופס זה, בכל נושא, אנא הקפידו למלא את כל הפרטים על מנת שנוכל לענות לכם בהקדם האפשרי.

הכתובת שלנו:


עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: